Wycieczka do Poznania

W dniu 15.05.19 SP10 z OI w Gorzowie Wlkp. klasy 7a i 3bi wybrali się na wycieczkę do Poznania. W sportowym duchu rozpoczęliśmy zwiedzanie Stadionu Lech Poznań wraz z przewodnikiem gdzie mieliśmy okazje zobaczyć między innymi: hol główny-recepcję, salę konferencyjną, Korytarz Sław, szatnię gości, Tunel-Strefę Zero, poziom boiska wraz z ławkami rezerwowych, Lożę Prezydencką, Salę Legend, trybunę prasową czy Lokomotywę.

Kolejnym punktem było zwiedzenie Starego Miasta w Poznaniu-tętniąca życiem poznańska starówka wraz z pięknymi budynkami i urokliwymi zakątkami to swoiste wspomnienie złotego wieku XVI – czasów prawdziwego rozkwitu miasta. Spacerując po pięknym Starym Rynku, mieliśmy okazję zobaczyć nie tylko renesansowy ratusz, ale i usłyszeć historię słynnych poznańskich koziołków i przekonać się, jaką popularnością cieszy się ich trykanie na wieży ratuszowej, zwiastujące nastanie południa.

Na koniec udaliśmy się na warsztaty wraz z degustacją oraz krótką lekcją historii powstania lokalnego specjału – rogala świętomarcińskiego czyli do Rogalowego Muzeum Poznania, które jest żywym centrum poznańskich tradycji i kultury. Mieści się w samym sercu Poznania – na Starym Rynku z widokiem na wieżę ratuszową z koziołkami.

Pokazy w których braliśmy udział były prowadzone na żywo przez Rogalowego Mistrza oraz najprawdziwszego Poznaniaka – Wuja Binia.

W programie pokazu poznaliśmy: recepturę i składniki używane do produkcji Rogali Świętomarcińskich, legendę o powstaniu Rogali, degustację Rogali, wspólny wypiek Rogali Świętomarcińskich przy użyciu tradycyjnych narzędzi, elementy poznańskiej gwary, multimedialną prezentację o historii i dumach Poznania, zabytkowe wnętrza kamienicy a na zakończenie otrzymaliśmy certyfikaty czeladnicze.

Zapraszam na krótką fotorelację z naszej wycieczki